Що таке блог

   Сьогодні, в умовах стрімкого розвитку інфор­маційно-комунікаційних технологій (ІКТ), коли володіння сучасними пристроями передавання, зберігання та обробки інформації є вимогою часу, коли майже кожен досвідчений фахівець вільно володіє навичками роботи в Інтернет-просторі, педагогічна галузь також уважає за необхідне по­ставити на службу освіті можливості освітніх ме­режевих ресурсів. Загальноосвітні заклади ство­рюють власні сайти, за допомогою яких транслю­ють інформацію про себе, свої досягнення, беруть участь у різноманітних мережевих освітніх про­ектах, організують власну рекламу, висвітлюють навчальні матеріали, організують позашкільні заходи — і це відбувається завдяки засобам ІКТ цілодобово! Цьому також сприяють сучасні тех­нології колективного розроблення онлайнових ре­сурсів, що мають назву Веб 2.0.
Словничок                        
Веб 2.0 (веб-технології другого покоління) це сукупність нових, соціальних і більш мобільних технологій і послуг усесвітньої павутини, які змінюють сприйняття Інтернету користувачами та не потребують від них спеціальних знань із програмування та дизайну
Сервіси Веб 2.0 забезпечують колективну вза­ємодію користувачів онлайн-середовищ, надають можливість організовувати спільну освітню діяль­ність, реалізовувати власні комунікативні вмін­ня, зберігати в мережі власні електронні ресурси, використовуючи програмні можливості різнома­нітних веб-сервісів, не обтяжуючи користувачів дизайном та особливостями їх програмування.
Одним із найбільш доцільних у використанні в педагогічній практиці є сервіс Веб 2.0, мере­жевий щоденник, тобто блог. Термін «блог» по­ходить від англ. blog (web loggin) — мережевий журнал або щоденник подій.
Словничок                        
Блог це тип веб-сайту, основний зміст якого записи (текст, зображення, посилання, мультимедіа), що додають­ся регулярно й мають назву «пости» Пости публікують на такому сайті у зворотному порядку
Блоги — це досить короткі записи (пости) тимчасової значущості, відсортовані у зворот­ному хронологічному порядку (останній пост зверху), які містять особисті думки, матеріали автора. Найбільш цікавою для вчителя є інтерактивність блогів — це можливість розміщення автором навчальної інформації у будь-якому ви­гляді, яку інші відвідувачі можуть використо­вувати, поліпшувати, коментувати, оцінювати, тобто брати участь у формуванні електронних ресурсів.
Словничок Блогери люди, що створили та ведуть блоги
Блог відрізняється від сайту (хоча, нагадуємо, блог є різновидом сайту) тим, що:
·        блог більш персоніфікований, тобто записи блогу найчастіше є роздумами однієї людини (блогера), ніж статті сайту, де інформація по­дається у безособовому вигляді, офіційно;
·        найголовніше — блог частіше оновлюється по­стами, тобто це стрічка повідомлень, що дина­мічно змінюється;
·        блог обов’язково містить можливість публі­кації відгуків та коментарів відвідувачів, що робить блоги середовищем мережевого спілку­вання;
·        до дизайну блогу висувають не такі жорсткі вимоги, як до зовнішнього вигляду сайту.
                        Особливості блогу:
·        кожен пост блогу має свою URL-адресу, за якою можна до нього звернутися;
·        відразу після тексту поста розміщується за­прошення до публікації коментарів;
·        визначати тему блогу чи ініціювати обгово­рення на сторінках блогу можуть тільки його автори;
·        головна сторінка містить лише останні пости, попередні можна переглянути в архіві;
·        редагування блогу здійснюється за допомогою звичайного браузера.

Існує велика кількість різновидів блогів. У су­часній літературі  наведено таку класифі­кацію блогів:

Використання блогів в освітній діяльності на­дає учасникам спілкування низку переваг та від­криває безліч цікавих можливостей:
·        залучення батьків до участі в навчально-ви­ховному процесі;
·        інформування учасників блогу про події та за­ходи, що відбуватимуться;
·        ведення дискусій на сторінках блогу та на­вчання учнів правил ведення такої мережевої дискусії;
·        формування в дітей навичок безпечного пово­дження в мережі, культури спілкування;
·        організація позакласної роботи учнів;
·        реалізація спільних проектів батьків, учителів та учнів тощо.
Словничок.  Блогосфера сукупність блогів
Дедалі більше педагогічних працівників вико­ристовують Інтернет-сервіси з метою урізноманіт­нення роботи вчителя, трансляції певних знань не тільки в класній аудиторії, а й за її межами, зокрема у блозі.

Формування освітньої блогосфери вже не зу­пинити, тому пропонуємо підключитися до ство­рення української освітньої блогосфери і, вико­ристовуючи наші поради, створити власний блог учителя економіки.
СТВОреННя БлОГУ
КрОК 1. ВизНАчеННя СТрУКТУри БлОГУ
Якщо ви вирішили створити власний блог, важливо визначитися з його структурою.
Зазвичай блоги містять: тему, зміст, посилан­ня на статті в Інтернеті, пости (записи). Також блогер може створити декілька тематичних розді­лів, що містять пости відповідно до їх тематики; коментарі читачів; перелік блогів, які автор читає та відвідує; гаджети.
Словничок. Гаджет для блогу невеличкий програмний додаток, що надає додаткову інформацію (наприклад, рядок для пошу­ку, годинник або інформер погоди) Гаджети оновлюються без участі автора блогу й роблять сторінку блогу більш привабливою та інформативною.

КрОК 2. ВиБІр БлОГУ-ПлАТФОрМи
Створюють блоги за допомогою спеціальних сер­вісів для розміщення блогів (блог-платформ), серед яких є безкоштовні служби. Наприклад, такі:
Найбільш популярним сервісом ведення освіт­ніх блогів є сервіс системи Google під назвою Blogger. Потрапити на сторінку створення блогу можна, набравши в адресний рядок назву сайту http://www.blogger.com або увійшовши до системи Google www.google.com.ua та обравши пункт меню Блогер.
КрОК 3. СТВОреННя ВлАСНОГО АКАУНТА
Перш ніж розпочати роботу з блогом, система Google запропонує створити власний акаунт (облі­ковий запис), без якого створення блогу неможли­ве. Для цього (якщо акаунта Google у вас немає) необхідно натиснути червону кнопку «Зареєстру­ватися» та за допомогою вказівок системи створи­ти обліковий запис, який стане для вас одночасно й поштовою скринькою, і паролем для входу на блог як автора.
Після виконання цих дій відкриється сторін­ка Блоггера, за допомогою якої стане можливим створення власного блогу.

Увага! Під час створення пароля до облікового запису необхідно використовувати найбільш надійні паролі, тобто такі, що складаються з букв різних алфавітів, цифр, а також можуть місти­ти спеціальні знаки, наприклад знак оклику (!) тощо.
Після створення облікового запису система за­пропонує додати власне фото до нього. Радимо це обов’язково зробити, оскільки ви створюєте влас­ний освітній блог і наявність фотографії автора є проявом чемності та поваги до власних читачів. Фото необхідно завантажити з комп’ютера, ука­завши папку та файл зображення.
Натиснувши кнопку блакитного кольору «На­ступний крок», переходимо далі.
Крок 4.2
Далі у віконці, що з’явиться, необхідно вказа­ти: а) назву вашого блогу, наприклад — «Блог інформатика», та б) адресу вашого блогу англій­ськими літерами.

КрОК 4.1-4.2. СТВОреННя БлОГУ

Тепер переходимо безпосередньо до створення блогу.
Повертаємося до сторінки Блогера та про­довжуємо реєстрацію в службі Blogger, натиснув­ши кнопку «Новий блог»
Для більш успішної подальшої ідентифіка­ції в адресному рядку бажано вказати прізвище автора, але це необов’язково. Та необхідно пам’ятати, що в мережі за цією адре­сою буде розміщено ваш блог! І саме цю адресу ви будете вказувати як адресу вашого особистого блогу.
Тому важливо, щоб назва була пов’язана з темати­кою блогу, а адреса з автором блогу.
Увага! Відразу занотуйте назву й адресу створеного блогу.
Тепер цю адресу можна надсилати учням, батькам і колегам, з якими ви плануєте спілкува­тися.
Після введення необхідних даних слід натис­нути кнопку «Створити блог».


Крок 4.3-4.4
Далі навчимося додавати об’єкт. Для цього на сторінці, що з’явиться, натиснемо кнопку для до­давання об’єкта. Система запропонує додати: пу­блікацію, сторінку, примітку (зміст блогу), зміни­ти макет і шаблон блогу (дизайн блогу), а також переглянути створений блог.
Після введення тексту поста не забудьте на­тиснути кнопку жовтогарячого кольору з написом «Опублікувати» — і перший пост буде створено!
Крок 4.5
Переглянути Ваше творіння можна за допомо­гою кнопки «Переглянути блог» у верхній частині вікна.

 Тепер створюємо пост (запис-публікацію).
Для створення першого поста оберемо кнопку жовтогарячого кольору з олівцем усередині (кнопка додавання публікації). Ця кнопка переведе нас до наступного кроку — створення поста, до якого не­обхідно, по-перше, створити назву, по-друге, ввести саме повідомлення, використовуючи звичайні нави­чки набору та форматування тексту. Якщо уважно придивитися до панелі інструментів, розташованої після поля для введення назви, побачимо, що вона містить кнопки форматування тексту (ж, к, ч), ви­рівнювання, маркери та нумерацію, кнопки дода­вання зображення, кліпу (опція «Прив’язати») та інші засоби набору та форматування текстуглянут
Вітаємо, у вас з’явився власний блог, який має адресу та можливості його ведення за допомогою акаунта системи Google.

Уважно вивчаючи вигляд представлення бло-гу, бачимо, що верхня частина (так зване меню блогу) надає можливість додати нову публікацію (кнопка «Нова публікація»), змінити дизайн бло-гу (кнопка «Дизайн»), та, натиснувши кнопку «Blogger», знову потрапити на етап створення першої публікації й продовжувати наповнювати власний блог цікавими сторінками, гарним ди­зайном і корисними постами.

1 коментар :

Щоб вставити смайлик, скопіюйте під ним код і вставте його у коментар! "Натисніть кнопку Зберегти (верхній правий кут).